Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
El programa Cafeïna de Lleida TV De dilluns a divendres de les 16'45 a les 18'00h. Presentat per Mariví Chacón. Tot el contingut d'aquest bloc es propietat de Grup Segre i tenen tots els drets reservats. Todo el contenido de este bloc es propiedad del Grup Segre y tienen todos los derechos reservados.
5 comentarios:
Hola! Tinc una pregunta per la Maylos!
Com es manifesta fisiològicament el benestar que aporta la música?
Hola Maylos,
sempre és un plaer escoltar una professional de l'educació musical mentre exposa una sèrie d'idees molt clares que giren al voltant dels nostres infants.
Comentant una mica el que s'ha dit en aquest últim programa de cafeïna, voldria fer menció a algunes idees que considero claus sobre els infants.
Per tal que els aprenentatges es donin de manera significativa cal partir sempre del moment evolutiu del nen i de les seves capacitats i implicació en quelcom que faci, això ho relacionaria directament amb la pregunta de quan un infant pot començar a tocar un instrument.
D'altra banda si que és imprescindible que un nen estigui motivat i que en aquestes edats tant primerenques se'ls caracteritza per tenir qualitats d'esponja, perquè absorbeixen tot el que l'adult els hi posa a l'abast.
Cal tenir en compte també, que encara que la música connecta amb els seus interessos, no només és mèrit del nen/a que aquest procés sigui exitós, no! Els nens estan sobreestimulats i de vegades, cansats de tanta activitat perquè la seva jornada és esgotadora. Si l'infant no topa amb una bona professional com la Maylos (que sap treure el millor de cadascú) i sobretot captar aquesta atenció constant que els nens perden contantment com a conseqüència de tanta sobreestimulació, res tindria sentit. Si l'adult no sap aconseguir un clima de silenci i un ambient amb límits i un context òptim i adequat, l'aprenentatge no hi té cabuda.
Si sortosament l'aprenentatge es dóna, el benestar fisiològic és evident en totes les vessants de la persona humana. Un nen que sap escoltar música, sap fer silenci, sap escoltar, sap estar quiet, està preparat per aprendre quelcom que li vulguem transmetre. La música alegra els nens, diferencia una rutina d'una altra, activa els sentits i fomenta intel·ligències múltiples (auditiva, cognitiva, comunicativa, de relació...)
La música és una activitat genial per a que el nen faci una parada en la seva jornada inesgotable, perquè la resta d'activitats que un infant pot fer sempre acaben essent activitats físiques esportives(natació, futbol, dansa) molt útils, però crec que també cal contemplar les activitats en les que el nen faci reposar el seu cos i de retruc treballi els sentits i activi la ment.
La música, amb el seu ritme, tempo..., fa que es pugui adaptar a qualsevol activitat que duem a terme (música per fer relaxació, música per a una classe d'aquagim, música per a una celebració infantil en la que es canten cançons, música per ballar una dansa).
El treball musical primerenc farà establir uns lligams emocionals que més endavant es traduiran en compromís envers un instrument i que en un futur esdevindran models de persona amb responsabilitat per afrontar la vida com a ésser lliure i adult. Actualment només se li dóna valor als béns immediats i que no suposen esforç, cal ensenyar als nens a esforçar-se i a fer un procés musical conscient i madur a pur d'anys, per tal que li pugui arribar a donar sentit i valor, sinó per la contra quan la persona és adolescent té més mancances per aprendre i li cal molta ajuda per poder mantenir l'interés i avançar sense cansar-se'n ja que tot li suposa un esforç que de vegades, si a casa no s'estimula i s'anima com a l'escola musical, s'acaba esvaïnt la motivació.
Oferim als nostres fills/es aquest regal quan són petits, perquè ells encara no poden decidir i perquè ens en veneficiarem tots plegats.
Hola Maylos,
m'agradaria que em donéssis cosell de com podem ajudar el pare i la mare, a casa, als nostres fills per iniciar el llenguatge musical i a motivar-lo, quan encara és tan petit/a i no pot començar a l'escola de música.
Gràcies i felicitats per la participació tan activa al programa cafeïna.
BONA TARDA MAYLOS,
VOLDRIA CONSULTAR-TE: A PARTIR DE QUINA EDAT PODRÀ COMENÇAR LA MEVA FILLA, A L'ESCOLA DE MÚSICA, AL CURS QUE IMPARTEIXES DE BEBÈS?
Moltes gràcies.
Hola,me encanta vuestro programa.Encuentro muy interesante poder formular preguntas con una gran profesional como es Maylos. Mi pregunta es la siguiente: Como poder motivar a un niño de 12 años que quiere dejar la musica?Le exijo que continue,o no le obligo a continuar? GRACIAS
Publicar un comentario